Go STEM sajam je aktivnost projekta ELPROS RCK u kojemu je FERIT Osijek jedan od partnera u projektu. EU projekt ELPROS RCK (referentna oznaka UP03.3.1.04.0015.) sufinanciran je iz Europskog socijalnog fonda prijavljenog u okviru poziva 'Uspostava regionalnih centara kompetentnosti u strukovnom obrazovanju u (pod)sektorima: strojarstvo, elektrotehnika i računarstvo, poljoprivreda i zdravstvo' .
Voditelj: Tomislav Rudec, prostorija T2-14
Za koje učenike je namjenjena radionica: Učenici 3. i 4. razr. srednje škole
Po novijim teorijama inteligencije postoji više različitih nepovezanih vrsta inteligencije. Za STEM područje, a pogotovo za matematiku, logiku ili programiranje važna je matematičko logička inteligencija. Dođite na radionicu i naučite nešto o vrstama inteligencije te provjerite koliko ste dobri u matematičkoj-logici.
Voditelji: D. Božić Lenard, L. Gusić, prostorija T0-30
Za koje učenike je namjenjena radionica: 7. i 8. osn. škole 1. i 2. razr. srednje škole
Stereotipno, učenici koji imaju više afiniteta prema prirodnim predmetima pridaju manje pažnje društvenim i humanističkim predmetima poput engleskog jezika. Ako ste se pronašli u opisu, welcome! Primjenom različitih online i offline zanimljivih aktivnosti i netradicionalnoga pristupa nastavi stranoga jezika pokazat ćemo da nastava ne mora biti suhoparna i nerazumljiva, a možda i inspirirati na buduće stručne IT/ENG projekte.
Voditelj: D. Jukić, prostorija: T0-33
Za koje učenike je namjenjena radionica: Učenici osnovnih i srednjih škola (svi razredi)
Ponesi svoje sunčane naočale ili kremu za sunčanje i provjeri koliko te doista štiti od "opasnih" Sunčevih zraka. Na radionici također ustanovi što je SPF i kolika je to razlika između SPF 5, 15, 30 i 50.
Voditelj: D. Bošnjaković, prostorija T0-33
Za koje učenike je namjenjena radionica: Učenici srednjih škola (svi razredi)
Učenici će kroz interaktivni oblik nastave aktivno sudjelovati u učenju i primjenjivanju matematičkih znanja i vještina u eksperimentalnom radu iz fizike. Na radionici će polaznici provesti eksperimentalno mjerenje, kako bi stekli iskustvo u eksperimentalnom radu, te napraviti interpretacija rezultata mjerenja i usporedba s teorijskim rezultatima. Cilj radionice je pokazati polaznicima da ne postoji savršeno točno i precizno mjerenje neke fizikalne veličine i zbog čega je to tako.
Voditelj: Ž. Mioković, prostorija T0-33
Za koje učenike je namjenjena radionica: Učenici 3. i 4. razr. srednje škole
Svjetlost koju zrače različiti izvori svjetlosti gotovo uvijek je „lijepa za oko“, a osobito ako je obojena. Na radionici će biti, kroz nekoliko eksperimenata spektralne analize, prezentirano kako dobiti svjetlost u bojama i koje informacije, na temelju boje svjetlosti, možemo dobiti o izvoru svjetlosti i materiji kroz koju je svjetlost putovala.V
Voditelji: M. Žnidarec, M. Primorac, prostorija T3-21
Za koje učenike je namjenjena radionica: Učenici srednjih škola (svi razredi)
Na radionici se obrađuje princip rada i primjena fotonaponske pretvorbe energije sunčevog zračenja u električnu energiju te njena integracija u eksperimentalne postave otočnih i umreženih sustava s pohranom energije za napajanje potrošača.
voditelj : R. Kljaić, P. Marić , prostorija: T3-21
Za koje učenike je namjenjena: Učenici srednjih škola (svi razredi)
Elektroenergetski sustav je najrasprostranjeniji tehnički sustav čija je temeljna zadaća osigurati kvalitetnu i pouzdanu opskrbu električnom energijom. Električna energija se proizvodi u elektranama te se prijenosnim i distribucijskim vodovima prenosi do krajnjih potrošača kojima postaje nezamjenjiva u svakodnevnom životu. U ovoj vježbi će biti objašnjeni osnovni pojmovi vezani uz osnove prijenosa električne energije te će se na simulatoru elektroenergetskog sustava pokazati strojevi i uređaji koji se koriste za napajanje potrošača.
Voditelji: N. Mišljenović
Za koje učenike je namjenjena radionica : 8. osn. škole ; svi razr. srednje škole
Mjesto održavanja radionice :T1-27
Prezentirati mogućnosti i način rada naprednih sabirničkih KNX instalacija. Postupak puštanja u rad pomoću programskog paketa ETS. U programu potrebno je kreirati projekt, dodati željene uređaje te ih programirati prema zahtjevima naručitelja. Nakon programiranja potrebno je testirati funkcionalnost instalacije.
voditelji: D. Vulin, M. Srnović
Za koje učenike je namjenjena radionica: 8. razr. osn. škole ; svi razredi srednje škole
laboratorij/predavaonica:. T1-25
Mjerenje napona i struja u istosmjernom i izmjeničnom strujnom krugu s pomoću univerzalnih mjernih instrumenata. Određivanje napona na elementima i struja u granama mreže primjenom Kirchhoffovih zakona.
voditelji: J. Bilandžić, A. Brandis
Za koje učenike je namjenjena radionica: 8. osn. škole ; svi razr. srednje škole
Laboratorij/predavaonica: T0-24
Na radionici će biti prikazan koncept proizvodnje električne energije iz alternativnih izvora energije Sunca i vodika preko skaliranih modela fotonaponskog sustava i sustava gorivih ćelija.
voditelji: A. Brandis
Za koje učenike je namjenjena radionica: svi razr. srednje škole
Laboratorij/predavaonica: T0-24
Na praktični način preko skaliranog sustava modela energetskog pretvarača i motora bit će prikazan koncept pogona hibridnih električnih vozila.
voditelji: L. Filipović
za koje učenike je namjenjena: 7. i 8. osn. škole ; svi razr. srednje škole
Laboratorij/predavaonica: T3-28
Učenici će se upoznati s Arduino razvojnim okruženjem i pomoću njega izraditi malu meteorološku postaju koja će biti sposobna mjeriti temperaturu, količinu vlage u zraku te prisutnost padalina. Uz navedeno, upoznati će i neke osnovne elektroničke komponente kao i pojedinu opremu koja se koristi u elektronici.
voditelji: J. Vlaović
za koje učenike je namjenjena: 7. i 8. osn. škole ; svi razr. srednje škole
Nakon uvoda u principe rada elektroničkih komponenti i mjernih uređaja (multimetar, osciloskop) učenici će mjeriti struju i napon, te otpor otpornika. Na temelju uputa za čitanje električnih shema i lemljenje, samostalno će
izraditi električni sklop "Prekidač na pljesak". Pomoću multimetra i osciloskopa podesit će pojačanje i frekvencijsko područja rada sklopa.
voditelji: M. Koehler
Za koje učenike je namjenjena: Učenici osnovnih i srednjih škola (svi razredi)
Laboratoriji/predvaonice: T3-27
Nešto više od 16.7 milijuna boja na zaslonu računala i mobitela nisu ništa drugo nego kombinacija crvene, zelene i plave boje. Na ovoj radionici objasniti će se svi sustavi boja se koriste u industriji, a posebno će se proučiti prikaz boja u računarstvu. Kroz primjere svaki će pristupnik sam napraviti svoj paletu boja.
voditelji: Č. Livada
za koje učenike je namjenjena: 7. i 8. razr. osn. škola ; učenici srednjih škola (svi razredi)
Laboratoriji/predavaonice: T3-27
Na ovoj radionici objasnit će se proces 3D modeliranja nekog objekta i stvaranje konačne slike. Kroz vježbe će se pokriti sljedeća područja: modeliranje 3D objekta uređivanjem mreže (mesh), dodavanje boja i materijala dijelovima objekta, renderiranje i spremanje konačne slike.
voditelji: I. Aleksi
za koje učenike je namjenjena: Učenici osnovnih i srednjih škola (svi razredi)
Laboratoriji/predavaonice: T1-21
Na radionici s Mikrobit računalima provode se sljedeći zadaci: paljenja/gašenja polja 5x5 svjetlećih LE dioda za izradu emotikona, izrada bacaće kocke za društvene igre, primjena Bluetooth komunikacije za izradu grupne igre najbrži prst. Programiranje je pojednostavljeno te se obavlja povezivanjem blokovskih dijagrama. Radionica je namijenjena svim uzrastima od osnovne škole na dalje.
voditelji: I. Kovačević
za koje učenike je namjenjena: Učenici osnovnih i srednjih škola (svi razredi)
Laboratoriji/predavaonice : T1-21
IN2 Arduino radionica obrađuje temu automatizacije koristeći se mikroupravljačima, jedno od najzanimljivijih dijelova STEM područja. Na radionici se koristi Arduino razvojna maketa koja je najpopularnija maketa za razvoj mikroupravljača sa širokom primjenom u stvarnome životu, Cilj radionice je povezati razne module u jednu cjelinu te na temelju informacija dobivenih iz okoline putem senzora upravljati okolinom pomoću aktuatora.
voditelji: I. Lukić
za koje učenike je namjenjena: Učenici srednjih škola (svi razredi)
Laboratoriji/predavaonice: T1-21
Polaznici će naučiti izradu jednostavne web stranice koristeći Wordpress. Naučiti će kako napraviti instalaciju, mijenjati predloške, dodavati nove stranice i objave.
voditelji: A. Janjić, ELPROS
za koje učenike je namjenjena: 8. osn. škole ; 1. i 2. razr. srednje škole
Laboratoriji(predavaonice: T2-21
Učenici na pripremljenom modelu vjetroelektrane mjerenjem osnovnih električnih veličina povezuju ovisnost proizvedene električne energije s različitim parametrima (brzina vjetra, kut elisa u odnosu na smjer vjetra, opterećenja itd.). Ovim načinom učenici na praktičnim primjerima upoznaju osobine obnovljivih izvora energije (energija vjetra) te mogućnosti za njihovo iskorištavanje.
voditelji: A. Bašić, M. Božić
za koje učenike je namjenjena: učenici srednjih škola (svi razredi)
laboratorij/ predavaonica: T0-30
U današnjem svijetu okruženi smo bežičnim uređajima s kojima se povezujemo da bi odradili radnju poput promjene boje svijetla LED žarulje ili kako bi dobili određenu informaciju putem Amazon Alexe. Upoznajte se s vještinama i tehnologijama potrebnih za izradu hardwareskog i softwareskog dijela sustava. Stoga dođite i saznajte kako i što je potrebno da se takav sustav napravi.